Sunday, July 15, 2012

Aku belum bersedia

Kahwin sana sini. Banyak dah orang sekeliling yg dah kahwin. Lately, baru lepas pergi majlis kazen. Umur baru 23, tp dah kawen. Yala, kerja pun dah tetap. Bini pun sama kerja. Mantap dah. Hm, yg memeningkan kepala sedikit time tu, family terus menyerang bertanya pasal kawen. Masalahnya sekarang, calon pun belum ada dah di tanya macam-macam. Umur pun belum masuk 20 (walaupun tak lama lagi). Mama cakap, nak tahu calon bukannya nak suruh nikah on the spot. Calon tak calon, persoalannya aku belum bersedia untuk ada calon. Masih banyak ruang masa untuk aku memilih. Pernah tersuka dengan seseorang (Mama pun tahu), tapi si dia dah berpunya. Aku terus undur diri. Ada yang suka, mama tak setuju. Aku pun menolak. Maaf M.R. Kalau mama tak melarang pun, aku masih ingin hidup single. Uncle aunty tanya sebab kazen yg sama umur semua dah ada calon sendiri. Sorang dah nak bernikah hujung tahun ni. Sorang nak bertunang. Dua orang lagi dah berkenalan sefamily. Aku? Aku masih rasa yg aku masih terlalu muda untuk semua ni. MAAF SEMUA :)

Kalau aku nikah, siapa yg akan WALI kan aku? Aku pernah berharap "Ayah" jadi wali tapi syariat menghalang.

No comments: